Šiaulių universitete – jaunųjų matematikų varžybos ir seminaras mokytojams

mava 1

mava 1
Vasario 23 d. Šiaulių universitete vyko tradicinės XLIX jaunųjų matematikų varžybos I–IV gimnazijos (9–12 vidurinių mokyklų) klasių mokiniams. Į jaunųjų matematikų varžybas atvyko beveik 300 dalyvių iš 20 Lietuvos miestų ir rajonų bei 25 skirtingų klasių moksleiviai iš kaimyninės Latvijos.

mava 3

mava 3
Kaip teigia varžybų organizatoriai, susidomėjimas matematikos mokslu neblėsta – dalyvių skaičius nemažėja. Varžyboms užduotis parengė Lietuvos ir Latvijos mokslininkai, pateikę mokiniams sudėtingų uždavinių iš algebros, geometrijos, skaičių teorijos, reikalaujančių loginio, analitinio mąstymo ir kūrybiškumo.

Kol mokiniai gliaudė olimpiadinius matematikos uždavinius, mokytojai dalyvavo metodiniame seminare „Tyriminių kompetencijų ugdymas matematikos mokyme“. Šiais metais seminaro pranešėjai tik Latvijos mokslininkai ir mokytojai. Seminaro tema pasirinkta neatsitiktinai – pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama tyriminių kompetencijų ugdymui matematikos mokyme.

mava 5

mava 5

Pranešimą apie matematinio ugdymo Latvijoje reformą skaitė mokytoja Margita Jirgensone (Jelgavos Spidolo gimnazija). Lektorė supažindino su numatytos švietimo reformos, pagal kurią tiksliųjų mokslų bus mokoma trimis lygiais, projektu, jo įgyvendinimo perspektyvomis ir iššūkiais. Antrasis pranešimas „Stereometrijos mokymo patirtis“ (tyriminių kompetencijų ugdymo pavyzdžiai), kurį perskaitė doc. Natalija Sergejeva iš Latvijos gyvybės mokslų universiteto, sulaukė didelio mokytojų susidomėjimo. Mokslininkės sumanymas raginti moksleivius konstruoti stereometrijos kūnų, jų sankirtos modelius, ugdančius erdvinę vaizduotę ir padedančius suvokti uždavinio sprendimo eigą sulaukė kolegų palaikymo. Rygos technikos universiteto docentė Sarmīte Čerņajeva supažindino klausytojus su Latvijos vidurinių mokyklų mokinių tyrimais. Šių tyrimų tematiką – nuo latvių kalbos, istorijos, filosofijos, istorijos iki matematikos – pateikia Švietimo ministerija. Moksleiviai iškėlė problemas, suformulavo tikslus ir uždavinius, atlieko tyrimus, aprašė gautus rezultatus ir juos pristatė tiriamųjų darbų komisijai. Pažymėtina, jog 2018 m. Latvijoje komisijai buvo pateikta apie 600 įvairių tematikų darbų. Paskutinė pranešėja Anna Vintere (Latvijos gyvybės mokslų universitetas) apibendrino visus pranešimus ir aptarė tyriminių kompetencijų ugdymo matematikos mokyme problemas.

mava 2

mava 2

Seminare mokytojams buvo pateikta naujų užduočių kūrimo ir netradicinių mokymo metodų, priverčiančių vaikus mąstyti ir kūrybiškai pateikti uždavinių sprendimus. Jų taikymo patirtis labai naudinga ne tik vaikus olimpiadoms rengiantiems mokytojams, bet ir universiteto dėstytojams.

Jaunųjų matematikų varžybų Šiaulių universitete rezultatai paaiškės kitą savaitę. Dešimt geriausiai pasirodžiusių šalies mokinių bus pakviesti dalyvauti Lietuvos moksleivių matematikos olimpiadoje.

Doc. dr. Virginija Garbaliauskienė
Grįžti