Sidebar

Kooperuotos studijos, kaip metodas, padeda susieti mokymąsi auditorijoje ir praktinį darbą įmonėse, nevyriausybinėse organizacijose, viešosiose įstaigose ir kt. (Mažeikis, 2007). Kai taikomas kooperuotų studijų metodas, studentai ne tik klauso paskaitų auditorijose, bet ir atlieka praktines užduotis organizacijose (Jezerskytė, 2013).

Šį metodą jau ne vieneri metai studijose taiko Regionų plėtros instituto docentė dr. Rita Toleikienė. Viešojo administravimo bakalauro studijų programos trečio kurso studentai išbandė Kooperuotas studijas – atliko „Etika ir antikorupcinė politika“ studijų dalyko dalinę praktiką tokiose organizacijose kaip LR Specialiųjų tyrimų tarnyboje, Šiaulių rajono, Biržų rajono, Pakruojo rajono savivaldybių administracijose, Šiaulių akademijos Regionų plėtros institute, Šiaulių m. lopšelyje-darželyje „Dainelė“, UAB „Transmėja“. Studentai atliko organizacijų korupcijos prevencijos programų vertinimą, organizacijų tinklapio korupcijos prevencijos skilties vertinimą, ruošė naujienlaiškius antikorupcine tema, dalyvavo posėdžiuose, bendravo su organizacijų atstovais, tobulino analitines ir vertinimo kompetencijas.

Kaip vertina Kooperuotas studijas patys studentai?

„Atlikdama praktiką Šiaulių rajono savivaldybėje supratau, kaip teorija ir praktika gali tarpusavyje derėti, kadangi modulių metu įgytas teorines žinias pritaikiau praktikos užduotims atlikti bei pasiruošti komitetų posėdžiams. Taigi, galėjau atlikti minėtas praktines veiklas, nejausdama jokios žinių stokos ar neužtikrintumo dėl savo gebėjimų. Manau, studentams praktikos metu itin naudinga galimybė dalyvauti savivaldybės Tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose, kas padeda dar aiškiau suvokti savivaldybėje vykstančius procesus, galbūt ir savo karjeros galimybes. Ši praktika buvo naudinga studijų metu įgytų specialybės žinių gilinimui ir savarankiškos veiklos patirties įgijimui“ (Justina Ralytė, III kurso studentė).

„Kooperuotų studijų užduotis buvo įdomi ir naudinga. <…> Praplėčiau savo suvokimą apie gimtame krašte veikiančias savivaldybės įstaigas bei įmones, jų veiklos kryptis. Apie kai kurias tikrai nieko nežinojau ir net nebuvau girdėjęs“ (Justinas Kiškis, III kurso studentas).

 „Praktika yra tikrai įdomi patirtis. <...> Džiaugiuosi, kad gavau tokią galimybę netradiciškai pasimokyti. Man ši nauja patirtis vykti į organizaciją tikrai patiko, suteikė pasitikėjimo, kad ateityje, kai prasidės tikroji mano praktika, viskas bus gerai ir sėkmingai įvykdyta. Be to, ši dalinė praktika pradėjo man kelti labai daug klausimų apie tikrosios praktikos pasirinkimo vietą, bakalauro darbo temos pasirinkimą“ (Gabija Petrauskaitė, III kurso studentė).

„Kooperuotos studijos buvo labai įdomi ir vertinga patirtis studijuojant viešąjį administravimą. Tai leido ne tik teoriškai pažiūrėti į viešąjį sektorių bei į etikos ir korupcijos problemas jame, bet ir suteikė galimybę asmeniškai sudalyvauti renginiuose, kurie buvo skirti visuomenės švietimui šiais klausimais. <...> Kaip didžiulį pliusą įžvelgiau šio STT skyriaus darbuotojų norą bendradarbiauti su mumis ir labai nudžiugino, kad į mūsų sugeneruotas idėjas ir pastabas buvo atkreiptas dėmesys“ (Mantas Vaišnoras, III kurso studentas).

„Visos atliktos užduotys buvo labai vertingos, įgavau naujų žinių, gilesnio supratimo apie savivaldybės Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjos, kuri būtent yra atsakinga už korupcijos prevenciją savivaldybėje, atliekamus darbus, pareigybę bei kaip svarbu yra išlaikyti antikorupcinę aplinką institucijoje ir jog turi būti laikomasi griežtų reikalavimų“ (Erika Poškutė, III kurso studentė).

„Su organizacijos atstovu vyko dalykinis bendradarbiavimas, tiek gyvai, tiek el. laiškais, buvo galimybė pasisemti naujų žinių, gauti patarimų, kuria linkme judėti į priekį atliekant paskirtas užduotis. Tai – bendradarbiavimas, kuomet organizacijos atstovas sugeba rasti bendrą kalbą, suteikia asmeninio pasitikėjimo jausmą ir norą bendradarbiauti bei skatina mąstyti, kaip geriau atlikti darbą, kad būtų pasiektas geresnis efektas visai organizacijai“ (Neringa Lapukaitė, III kurso studentė).

Docentė dr. Rita Toleikienė teigia, kad „kooperuotos studijos suteikia galimybę įgyti ne tik teorinių žinių, bet ir realiai jas pritaikyti praktikoje. Analitines ir vertinimo kompetencijas stengiamės ugdyti visų Viešojo administravimo studijų metu, tačiau kooperuotos studijos „Etikos ir antikorupcinės politikos“ dalyko studijose šias kompetencijas pagilina ir padeda pasirengti būsimam specialistui pradėti karjerą viešajame ar nevyriausybiniame sektoriuje“.

VU ŠA / Viešojo administravimo studijų programų komiteto inf. ir nuotr.

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos